Jakie wady i zalety posiadają tuleje poliuretanowe
Jednym z głównych mechanizmów każdego samochodu jest zawieszenie, to ono właśnie jest odpowiedzialne za bezpieczeństwo i komfort w czasie jazdy. Zawieszenie jest złożone z wielu różnych elementów, w tym między innymi z gumowo-stalowych tulei, mających za zadanie tłumienie drgań. Taka konstrukcja z gumy i stali jest najczęściej spotykana, i w przypadku zwykłej jazdy w zupełności się sprawdza. Lecz jeżeli ktoś ma zamiar wycisnąć nieco więcej ze swojego samochodu, to może się zastanowić nad wymianą tych części. Coraz popularniejsze się bowiem stają tuleje zawieszeń wykonane z wytrzymałego i mocnego plastiku. Na początku może się wydawać to nieporozumieniem, bo przy terenowej lub sportowej jeździe przeciążenia są przecież ogromne. Lecz jednak poliuretan świetnie sprawdza się w takiej roli, ponieważ jest wytrzymały i odporny na drgania. W praktyce jest dużo wytrzymalszy od gumy, jaka w przypadku ekstremalnych warunków może popękać, powodując problemy z jazdą. Wyścigowi kierowcy cenią sobie tego typu tuleje także za dużo większą stabilność prowadzenia, co w ostatecznym rozrachunku przełożyć się może na osiągnięcie sukcesu. Jednak żeby te elementy spełniały swoje zadanie, to trzeba je bardzo dokładnie dopasować, bez żadnych luzów między elementami. Dlatego też bardzo ważne będzie, aby producent tulei poliuretanowych wykonał je precyzyjnie i dokładnie. To oczywiście mieć będzie przełożenie na poziom cen, ponieważ za tego typu tuleje zapłacić trzeba sporo więcej niż za tradycyjne.

+Tekst Sponsorowany+

Comments are closed.